fbpx

SBS6 : Crisis in de tent

De droom voor Miriam de Jong en Ron Grillet, restaurant Miro’s Flavours, dreigde kort geleden uit een te spatten. Door de corona crisis dreigde er namelijk een faillissement voor het bedrijf uit Houten, oftewel er was crisis in de tent. Gelukkig was daar het gelijknamige SBS6 programma “Crisis in de tent” van Herman den Blijker. Zij schoten Miriam en Ron te hulp bij het redden van hun restaurant.

Er werd een concept bedacht om Flavours kaarten aan te bieden, een soort tegoedkaarten waarmee klanten op verschillende momenten een maaltijdpakket van 25 euro konden kopen. Deze maaltijden moesten natuurlijk nog wel naar de klanten gebracht worden en daarvoor kwam DKTR in actie. Als DKTR hebben wij namelijk onze bijdrage mogen leveren aan dit programma door een door Bluekens EV geleverde streetscooter koelwagen te bestickeren met de branding van Miro’s Flavours.

Hoe snel kunnen jullie een busje beletteren?

Spoed! Dat was het zeker. Op woensdagmiddag kregen wij een telefoontje van SBS6 met de vraag of we een dag later even een busje konden plakken. Het was een behoorlijke uitdaging, waarvoor met veel dingen rekening gehouden moest worden. Is er wel genoeg ruimte op de productie om de bestickering op tijd te maken? Is er een monteur beschikbaar om de stickers op de streetscooter te monteren? Het was even passen en meten, maar uiteindelijk is het toch gelukt. 

De volgende dag stond bij zonsopgang de streetscooter al bij ons in de montagehal, aan het einde van de dag moest deze namelijk al in Houten staan voor het einde van de aflevering. Het was tijd om deze koelwagen in een nieuw jasje te steken, onze monteur ging gelijk aan de slag met de bestickering

 

Welke materialen hebben we gebruikt?

Voor deze klus hebben we een Orajet 3162 transparante folie gebruikt. Door de kleine onderdelen in het logo was het niet mogelijk om de sticker volledig contour uit te snijden, in zo’n situatie komt de transparante folie goed van pas. Wij kunnen namelijk veel kleinere onderdelen printen dan dat wij kunnen snijden. De transparante folie is in dit geval zonder extra dekwit geprint. Bij transparante folie is het altijd belangrijk de juiste keuze te maken wat betreft het printen van extra dekwit. Doordat de inkten op deze folie ook nog deels transparant zijn raden wij bij gekleurde prints altijd aan extra dekwit te printen en bij prints met witte onderdelen is dit zelfs essentieel. Zonder deze extra laag wit inkt zouden alle witte delen in het ontwerp namelijk transparant blijven. 

Waarom hebben wij voor deze opdracht dan toch gekozen om te kiezen voor een print zonder dekwit? Hierbij speelden twee factoren een belangrijke rol, de kleur van het logo en de ondergrondkleur van de streetscooter. Bij een zwarte opdruk (of hele donkere kleuren) is het printen van een extra laag wit inkt niet nodig, deze inkt is dekkend genoeg. De andere factor, de ondergrondkleur van de bus, is ook een belangrijke factor om rekening mee te houden. In dit geval was de ondergrond wit, een witte ondergrond werkt hier net zoals een extra laag dekwit, het zorgt er dus voor dat de inkten niet meer doorschijnen. 

Het printen van een sticker zonder dekwit gaat net even wat sneller dan een print met dekwit, er hoeft tenslotte geen extra laag geprint te worden, en dit hielp ons natuurlijk weer met het sneller kunnen leveren van een mooi eindresultaat voor Miro’s Flavours. Het eindresultaat was een mooi bestickerde streetscooter geheel met Miro’s Flavours branding, die goed opvalt op de straten van Houten. Het blijft aanpoten voor Miranda en Ron, maar de crisis is voorlopig weer uit de tent.

Ben je benieuwd naar het restaurant van Miranda en Ron? En wil je zelf ook eens één van hun Flavours proeven? Bekijk dan de website van Miro’s Flavours in Houten.