fbpx

Restyling AXI België en Nederland

AXI is een onafhankelijke ICT partner in Nederland en België en zij hebben sinds kort een nieuwe huisstijl! DKTR kreeg van hen de taak om deze nieuwe huisstijl door te voeren binnen drie van hun locaties in Nederland en België. Zowel binnen als buiten zijn er veel dingen omgetoverd naar de nieuwe huisstijl. Het nieuwe logo en de nieuwe kleuren komen mooi terug in verschillende vormen van signing.

Nieuwe huisstijl vertaald naar nieuwe signing

Bij het doorvoeren denk je misschien dat het lastigste gedeelte voorbij is nadat het nieuwe ontwerp bedacht is, maar ook daarna zijn er nog heel wat stappen om te doorlopen. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van de website, emailhandtekeningen en briefpapier. Maar er zijn ook veel uitingen binnen het bedrijf zelf die aangepast moeten worden. Een logo komt vaak terug in de interne en externe signing. Een duidelijk voorbeeld hiervan is de gevelreclame op het pand en de bewegwijzeringsbordjes op het terrein, maar het logo kan ook terugkomen in de zandstraalfolie die gebruikt wordt op de ramen van de kantoren. Kortom er moet heel wat veranderd worden. 

 

Breda, Willebroek en Gent

Bij de locaties Breda, Willebroek en Gent heeft DKTR verscheidene vormen van reclame uitingen vervangen. We mochten beginnen bij de locatie in Gent, of beter gezegd in Sint-Denijs-Westrem een dorpje vlak bij Gent. We begonnen klein, want op deze locatie zijn enkel de freesletters op de balie vervangen. Hiervoor is gebruik gemaakt van 8 millimeter dikke acrylaat letters in een paarse kleur.  

In Willebroek was de opdracht al wat groter, hier zijn namelijk twee boxen gemonteerd met daarop acrylaat letters. Deze zorgen ervoor dat de receptie en koffiehoek weer mooi in de nieuwe huisstijl zijn aangekleed. Daarnaast zijn er ook een aantal ramen van de vergaderzalen voorzien van nieuw zandstraalfolie. In deze folie is het nieuwe logo uitgespaard, een mooie manier dus om voor meer privacy te zorgen en tegelijkertijd het merk duidelijk zichtbaar te maken. Toen alles binnen opgefleurd was verhuisden onze monteur naar buiten. Buitenramen werden voorzien van one-way vision folie, van buiten ziet iedereen het mooie nieuwe logo en van binnen kan iedereen nog lekker van het uitzicht genieten. Om het geheel in Willebroek compleet te maken zijn er nog verschillende vormen van bewegwijzering vervangen, zo zien bezoekers ook gelijk dat de huisstijl veranderd is. 

In Breda zijn er intern vergelijkbare vormen van signing aangebracht, acrylaat letters en zandstraalfolie, maar buiten stond ons een veel grotere opgave te wachten. Nadat hier de bewegwijzering en de luifel bij de ingang was aangepakt waagden onze monteurs het wat hoger op. Op maar liefst 30 meter hoogte moest hier namelijk gevelreclame worden aangebracht. Met behulp van een kraan zijn hier de grote gelakte hoekpanelen van 450 bij 200 centimeter op grote hoogte gemonteerd. Deze verlichte panelen stralen nu dag en nacht de mooie nieuwe huisstijl uit!

Alle drie de locaties zijn nu geheel omgetoverd naar de nieuwe huisstijl, dit totaalproject hebben wij dan ook af kunnen ronden met een mooi eindresultaat.